Skip to content
Toggle navigation
P
Projects
G
Groups
S
Snippets
Help
Prog2
/
eloadas_peldak
/
ea_09
This project
Loading...
Sign in
Toggle navigation
Go to a project
Project
Repository
Issues
0
Merge Requests
0
Pipelines
Wiki
Snippets
Members
Activity
Graph
Charts
Create a new issue
Jobs
Commits
Issue Boards
Files
Commits
Branches
Tags
Contributors
Graph
Compare
Charts
Commit
90b5b05d
authored
Apr 18, 2021
by
Szeberényi Imre
Browse files
Options
Browse Files
Download
Email Patches
Plain Diff
CB+Boost
parent
80e44aab
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
6 changed files
with
79 additions
and
13 deletions
+79
-13
nyomogomb/callback.h
+1
-1
nyomogomb/felhfelulet.h
+3
-2
nyomogomb/gomb_demo.cpp
+1
-1
nyomogomb_boost/felhfelulet.h
+5
-4
nyomogomb_boost/gomb_demo.cpp
+22
-5
nyomogomb_boost/nyomogomb.cbp
+47
-0
No files found.
nyomogomb/callback.h
View file @
90b5b05d
...
...
@@ -2,7 +2,7 @@
#define CALLBACK_H
/// Callback objektum.
/// Nem ismeri modellt
se,
és a felhasználói felületet se.
/// Nem ismeri modellt és a felhasználói felületet se.
class
GombCallback
{
// callback funkcióhoz
public:
virtual
void
callBack
()
=
0
;
// virtuális cb. függvény
...
...
nyomogomb/felhfelulet.h
View file @
90b5b05d
...
...
@@ -10,10 +10,11 @@
#include "callback.h"
/// Gomb.
/// A gomb "megnyomására" meghívódik a n
n
yom() tagfüggvény
/// A gomb "megnyomására" meghívódik a nyom() tagfüggvény
class
Gomb
{
GombCallback
&
cb
;
// callback objektum referencia
GombCallback
&
cb
;
//
/
callback objektum referencia
public:
/// konstruktor egy GombcallBack típusú objektumot kap, amiben a meghívandó cb. függvény van.
Gomb
(
GombCallback
&
t
)
:
cb
(
t
)
{}
// referencia inic.
/// A felhasználó felületen megnyomták a gombot
...
...
nyomogomb/gomb_demo.cpp
View file @
90b5b05d
...
...
@@ -13,7 +13,7 @@ using std::cin;
int
main
()
{
Kapcsolo
k1
;
Gomb
g1
(
k1
);
// itt kötjük össze a felhasználói felületet és a modellt.
Gomb
g1
(
k1
);
//
/
itt kötjük össze a felhasználói felületet és a modellt.
cout
<<
"Megyomjuk a gombot: "
<<
endl
;
cin
.
ignore
(
100
,
'\n'
);
...
...
nyomogomb_boost/felhfelulet.h
View file @
90b5b05d
...
...
@@ -11,18 +11,19 @@
#include <boost/signals2.hpp>
/// Gomb.
/// A gomb "megnyomására" meghívódik a n
n
yom() tagfüggvény
/// A gomb "megnyomására" meghívódik a nyom() tagfüggvény
class
Gomb
{
boost
::
signals2
::
signal
<
void
()
>
sig
;
public
:
/// A konstruktor egy funtort kap, ez lesz a slot.
template
<
typename
F
>
Gomb
(
F
f
)
{
sig
.
connect
(
f
);
sig
.
connect
(
f
);
/// itt kötjük össze
}
/// A felhasználó felületen megnyomták a gombot
void
nyom
()
{
// megnyomták
sig
();
void
nyom
()
{
//
/
megnyomták
sig
();
/// küldjük a signált
}
};
#endif // FELULET_H
nyomogomb_boost/gomb_demo.cpp
View file @
90b5b05d
/**
* Felhasználói felület és a modell kapcsolata
* Callback fv. demó
* Boost lib demo
*
* CodeBloks-ban arra a könytárra kell állítani a boost globális változót,
* ahova a boost (boost/include és boost/lib) telepítve van.
* (Settings->Global variables...)
*
*/
#include <iostream>
#include "modell.h"
#include "felhfelulet.h"
#include <boost/signals2.hpp>
#include <boost/bind.hpp>
#include <boost/bind/bind.hpp>
#include <boost/optional/optional_io.hpp>
using
std
::
cout
;
using
std
::
endl
;
using
std
::
cin
;
/// Játék függvény a paramétarátaás bemutatásához
int
osszead
(
int
a
,
int
b
)
{
return
a
+
b
;
}
int
main
()
{
Kapcsolo
k1
(
"k1"
);
Gomb
g1
(
boost
::
bind
(
&
Kapcsolo
::
callBack
,
&
k1
));
// itt kötjük össze a felhasználói felületet és a modellt.
Gomb
g1
(
boost
::
bind
(
&
Kapcsolo
::
callBack
,
&
k1
));
/// Itt kötjük össze a felhasználói felületet és a modellt.
/// A bind készít funktort a tagfüggvényből és az objektum címéből.
cout
<<
"Megyomjuk a gombot: "
<<
endl
;
cin
.
ignore
(
100
,
'\n'
);
...
...
@@ -31,8 +40,8 @@ int main() {
g1
.
nyom
();
// újra
/// Eddig nem sokban különbözött
, csupán nem kellett e callback osztály.
///
De sokkal rugalmasabb. Csupán egy példa:
/// Eddig nem sokban különbözött
a töbszörös örökléses megoldástól, csupán nem kellett e callback osztály.
///
A signal-slot azonban sokkal rugalmasabb. Itt csupán egy példa:
std
::
cout
<<
"
\n
Mindent elpszor be-, majd kikapcsol.
\n
"
;
Kapcsolo
k2
(
"k2"
);
...
...
@@ -43,5 +52,13 @@ int main() {
beki
.
connect
(
0
,
boost
::
bind
(
&
Kapcsolo
::
be
,
&
k2
));
beki
();
/// Máik példa, ami azt mutatja, hogy könnyú paramétert is átadni:
std
::
cout
<<
"
\n
Hogy megy a parameteratadas?
\n
"
;
boost
::
signals2
::
signal
<
int
(
int
,
int
)
>
ad
;
ad
.
connect
(
osszead
);
std
::
cout
<<
"1+2="
<<
ad
(
1
,
2
)
<<
std
::
endl
;
std
::
cout
<<
"10+100="
<<
ad
(
10
,
100
)
<<
std
::
endl
;
return
0
;
}
nyomogomb_boost/nyomogomb.cbp
0 → 100644
View file @
90b5b05d
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?>
<CodeBlocks_project_file>
<FileVersion
major=
"1"
minor=
"6"
/>
<Project>
<Option
title=
"nyomogomb"
/>
<Option
pch_mode=
"2"
/>
<Option
compiler=
"gcc"
/>
<Build>
<Target
title=
"Debug"
>
<Option
output=
"bin/Debug/nyomogomb"
prefix_auto=
"1"
extension_auto=
"1"
/>
<Option
object_output=
"obj/Debug/"
/>
<Option
type=
"1"
/>
<Option
compiler=
"gcc"
/>
<Compiler>
<Add
option=
"-g"
/>
</Compiler>
</Target>
<Target
title=
"Release"
>
<Option
output=
"bin/Release/nyomogomb"
prefix_auto=
"1"
extension_auto=
"1"
/>
<Option
object_output=
"obj/Release/"
/>
<Option
type=
"1"
/>
<Option
compiler=
"gcc"
/>
<Compiler>
<Add
option=
"-O2"
/>
</Compiler>
<Linker>
<Add
option=
"-s"
/>
</Linker>
</Target>
</Build>
<Compiler>
<Add
option=
"-pedantic"
/>
<Add
option=
"-Wfatal-errors"
/>
<Add
option=
"-Wall"
/>
<Add
option=
"-std=c++14"
/>
<Add
directory=
"$(#boost.include)"
/>
</Compiler>
<Linker>
<Add
directory=
"$(#boost.lib)"
/>
</Linker>
<Unit
filename=
"felhfelulet.h"
/>
<Unit
filename=
"gomb_demo.cpp"
/>
<Unit
filename=
"modell.cpp"
/>
<Unit
filename=
"modell.h"
/>
<Extensions
/>
</Project>
</CodeBlocks_project_file>
Write
Preview
Markdown
is supported
0%
Try again
or
attach a new file
Attach a file
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment